Det närmar sig!!

Idag har vi varit väldigt kreativa! Tapeterna är bestämda, men ej beställda. Vi åkte upp på Colorama och fick hjälp av en av deras säljare som var helt kanon! Vips så hade vi valt tapeter till alla rum. ALLA! Hittade en fondvägg som kommer bli SÅ fin! Lite asiatisk, blominspererad om jag ska försöka förklara det, men det är inte Magnolia blommor.

Basen kommer vara vit/ljus i huset, med fondvägg i matsalsdelen (eller vad vi nu ska kalla den) och i vardagsrummet. Till Ellas rum hittade vi två tapeter från Sandberg med en stad som motiv. Och hör och häpna, DEN ENA ÄR ROSA!! De som känner mig vet att rosa inte är min favoritfärg och fram tills dess att vår dotter inte yttrar sig om färgvalet så blir det inte så mkt av den om jag får välja.. Men den här var så fin!

Vi har även hittat en sänggavel och ett köksbord som vi vill ha på MIO. Ella hittade samtidigt en käpphäst som hon ville ha. Hon var så söt när hon skuttade runt där och lät som en häst, undrar vem (läs Hasse) hon lärt sig detta av..

I helgen har vi passat på att gå på en visning av ett Villa Nybro-hus som Smålandsvillan hade. Vi åkte dit enbart för att ta lite mått på bla fönster, några mått i badrummet och köket. De hade ett kakel i köket som vi föll för, undrar vart de köpt det?? Sen såg vi att de hittat en fläktkåpa som tydligen var så pass smal att de bra behövde ta ner ett av köksskåpen. Om vi hade valt Smålandsvillans alternativ hade vi mist 3 skåp om jag inte minns fel, så detta var ju super. Blir att spana på fläktkåpor senare även om vi kör på standardmodellen ett tag, tror vi överlever!

Imorgon är det exakt 1 vecka kvar till vårt hus levereras. Spänningen stiger, hos vissa mer än andra. Eller det yttrar sig på olika sätt rättare sagt. Min käre sambo har börjat knapra Omeprazol för att överleva de sista veckorna i lägenheten! Vi har iaf kommit igång och packat nu och ikväll har vi även städat förrådet. Desto värre var att vi inte hittade så mkt vi kunde slänga. Det kan ju va bra att ha kvar..


 





Kommentarer
Postat av: Sofi

Snygga tapeter som Ella kommer att få :-D

2010-04-14 @ 13:03:14
URL: http://hugosvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0